Rabu, 25 Julai 2012

SAYA DAN VeMMA



KENAPA SAYA CINTAKAN VeMMA ??


~sharing meeting skype on line saya  25 julai 2012~

Assalamualaikum Team UV yg di kasihi..

Saya perkenalkan diri dulu,nama saya Mazlina Salikin lebih dikenali sebagai Ina Sali di FB.



Terlebih dahulu saya ucapkan ribuan terima kasih kpd mc malam ni my nenda Rasyihah Shamsudin krna memberi peluang utk membuat sharing mlm ini.
Sebenarnya saya tidak pernah bercerita tentang kisah hidup sy kpd sesiapa,tetapi dlm Vemma ni sy nak kongsikan cerita keluarga saya dapat nikmat SIHAT yg sy cari2..
Terima kasih tak terhingga buat EL Puan Hasmi Hashim,PL Rasyihah Samsudin dan PL Rosmawati Mohamad mentor kesayangan saya yg tak pernah jemu2 memberi dorongan serta semangat kepada saya,juga buat Leader2 yg lain terima kasih saya ucapkan...

Sebelum ini saya menggunakan produk syarikat yg saya join sebalum ini tetapi harganya lebih mahal berbanding dengan produk Vemma... hampir separuh perbezaan harganya dan hanya saya dan suami saja yg lalu nak minum,sedangkan anak2 tidak lalu nak minum..
Saya seorang suri rumahtangga mempunyai anak seramai 5 org,kerja sambilan saya mengurut org bersalin(kira mak bidan la)
Anak sy yg sulung ada sakit ketumbuhan di belakang hidung (dlm kepala)dapat kesan akhir tahun 2009.masa tu dia lepas amik PMR.
Kerana kerap berlaku pendarahan di hidungnya,sy bawa ke klinik tetapi Dr kata perkara biasa panas dalam dan alahan.anak sy mudah demam 2@3 hari seminggu mesti demam,itu tanda2 anak saya sakit..

KELUARGA KU
Satu hari anak saya tunjukkan darah yg keluar dari hidungnya.. tuala good morning basah dengan darahnya..saya terus bawa dia ke hospital TAR klang..anak saya ditahan dan dimasukkan dlm wad utk scan pada keesokanya,dan didapati ada tompok hitam di belakang hidung..Pihak hospital TAR menyuruh sy membawa ke PPUM kerana hosptl TAR tidak ada peralatan yg lengkap..
Di PPUM anak saya ditempatkan di wad ENT selama seminggu dan menjalani pemeriksaan..

Awal 2010 anak sy menjalani pembedahan tetapi gagal sbb pendarahan terlalu banyak.hanya 80% saja yg dpt di keluarkan,tinggal 20% yg tertinggal.Dr terpaksa hentikan pembedahan kerana resikonya terlalu tinggi..


SELEPAS PEMBEDAHAN KALI KE 2 DI PPUM PJ.
Bulan puasa thn yg sama,2010 anak saya menjalani pembedahan sekali lagi utk membuang baki yg tinggal..Alhamdulillah pembedahan berjaya,anak sy ditempatkan di wad ICU selama seminggu selepas pembedahan.16 pine darah terpaksa di ganti kerana terlalu bnyk kehilangan darah akibat pembedahan.
Selang sehari selepas pembedahan Dr buat MRI dan mendapati ada ketumbuhan dekat belakang pipi pulak selain di belakang hidung ,ini bermakna ada 2 ketumbuhan semuanya.
YA ALLAH BETAPA PERIT DAN SAKITNYA ANAK SAYA MENANGGUNGNYA...Tuhan saja yg tahu perasaan sy saat itu..
16 pine darah terpaksa di ganti kerana terlalu bnyk kehilangan darah akibat pembedahan.
Dr hanya kata puan jgn risau ketumbuhan ni boleh diatasi..

Follow up sentiasa sy dn suami ikuti..selang 6 bulan lepas pembedahan Dr buat MRI lagi dan Dr dapati ketumbuhan yg asal di belakang hidung tumbuh semula dan bersaiz lebih besar dari yg asal,hampir ke otak.. 
Dr kata tidak boleh buat pembedahan sbb terlalu besar dan resiko terlalu tinggi 50/50.Bayangkan perasaan sy ketika itu.



Tiada siapa pun yg tahu apa dalam fikiran mohd Ieesa.
Saya dan suami dh bermacam2 usaha,cara kg,ustaz, supplement yg lain ,semuanya xder jodoh.masa itu sy baru berjinak2 dengan fb,langsong tak reti IT,fb pun anak yg buatkan..bila dah ada fb sy mula la godek2 macam org pandai.dan sy terjumpa iklan VEMMA kepunyaan bonda kesayangan sy ROSMAWATI MOHAMAD.sy pun daftar percuma.
My bonda Roamawati Mohamad

Kebetulan mentor sy call dan cerita tentang KHASIAT VEMMA, Rosmawati ada memberi no tel DR Azizah utk kepastian tentang produk Vemma.saya call dan bertanyakan tentang khasiat VEMMA . saya terus beli singgle pek tanpa ragu2(berfikir panjang) dan tanpa pengetahuan suami.
Saya paksa anak saya minum 2 oz pagi dan 2 oz mlm jus vemma.Dalam masa tak sampai 2 bulan anak sy minum jus vemma..bila Dr buat MRI Dr dapati ketumbuhan anak saya sudah mengecut..Syukur Alamdulillah,berita yg sangat menggembirakan saya sekeluarga.
Sampai sekarang sy masih follow up hospital lagi..kalau dulu seminggu 2,3 kali buat chekup,sekarang dah 6 bulan sekali.


HUBBY PUN DAH BERHENTI HISAP ROKOK SELEPAS MINUM VeMMA

Utk suami pula dia ada mengidap darah tinggi sejak bujang lagi...tetapi selepas suami minum Vemma doktor dapati darah tinggi yg suami hidapi sudah tidak ada lagi dan DR pun dah menghentikan pengambilan ubat darah tinggi.suami juga seorang perokok tegar....dengan hanya minum Vemma, suami saya sekarang sudah berhenti dari menghisap rokok. Alhamdulillah..

Selain menjadi pengguna VEMMA sebelum ni Rosmawati Mohamad menasihatkan saya supaya menjadikan Vemma sebagai Bisnes saya dirumah selain kerja saya mengurut org bersalin ..(alang2 dah guna elok buat duit) bila saya mengurut saya juga bawa cerita vemma kepada pelanggan saya. saya cerita kan testimoni anak dan suami saya saja sebagai bukti.dari situ saya dapat menolong org yg sedang mencari suplement utk sihat..alhamdulillah ramai juga yg menerimanya...


 FARIDAH MURID..

Saya juga ada adik angkat di serawak Faridah Murid namanya...idah seorg pengidap penyakit DERMATOMYOSITIS pada julai 2011.sejenis penyakit AUTOIMUNNE (menyerang otot dan kulit) sampaikan otot badan lemah dan tidak boleh nak uruskan diri sendiri..
Tetapi beberapa bulan lepas..Nov 2011,paru-paru idah telah disahkan rosak.INSTERTIAL LUNG DISEASE...disebabkan komplikasi penyakit dan kombinasi ubat kimo..atas penggunaan ubat yg bnayak dan dose yg tinggi..idah mudah terkena jangkitan dan tidak boleh boleh terdedah dengan org ramai.


FARIDAH MURID SEMASA MENDAPAT RAWATAN..
Idah mencari alternatif lain..akhirnya bertemu jodoh dengan Vemma,sebulan mencuba dah nampak kesan,batok berkurangan,penyakit under control dan badan terasa bertenaga.... sehingga sekarang idah masih minum Vemma...Alhamdulillah.
Mari kita doakan semoga adik idah cepat sembuh dan kuat semangat untuk melawan penyakitnya....Amiin...
Ikuti kisahnya klik link :-

http://fiedabiz4v.blogspot.com/2013/01/kenapa-saya-memilih-vemma.html
Rupa-rupanya bnyk RAHSIA dan KHASIAT VEMMA ni.sangat rugi pada mereka yg masih tidak percaya dan ragu-ragu..
Saya rasa ini saja sharing saya pada malam ini..mudah-mudahan dengan perkongsian sy ni sedikit sebnyk dapat membantu kepada mereka yg senasib dengan saya...
Terima kasih kepada semua mentor2 , leader2 serta kawan-kawan di V4U yg sentiasa memberi dorongan dan semangat juang pada saya untuk BERJAYA dan menjadi LUAR BIASA HEBAT !
WASSALAM.



Success Coach:Ina Sali

Email:lingazlin@yahoo.com
mazlinalyna@gmail.com
fbook:ina sali
skype:lynalili772
Call/SMS: 010 895 8929



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...